ایران و اسپانیا

بازی تماشایی دو شب گذشته ملی پوشان کشورمان مقابل اسپانیا در توییتر به طور ویژه دیده شد و باعث داغ شدن «ایران» به عنوان ترند اول جهانی شد.

به گزارش مشرق، سایت رصد آنی اطلاعات و تحلیل عمیق ارتباطات، با پایش و بررسی توییت‌های منتشر شده بیش از 1/5 میلیون کاربر فارسی زبان توییتر در سامانه رصد فضای مجازی پایشگر به بررسی آماری موج توییتری بازی ایران اسپانیا در توییتر کرده و برخی توییت‌های پرطرفدار این موج را مرور کرده است.

هیجان در توییتر؛ 118 هزار توییت

هر چند موضوع بازی ایران و اسپانیا از روزهای بعد از بازی تیم ملی مقابل مراکش در توییتر مطرح شده بود، آغاز جدی موج توییتری حول آن را می‌توان از حوالی صبح 30 خرداد دانست. موجی که در ساعات بعد به تدریج داغ‌تر و داغ‌تر شده و از حدود ساعت دوی ظهر از 3000 توییت در ساعت فراتر رفت.

در این موج که در ساعت بعد از اتمام بازی با انتشار حدود 20 هزار توییت در ساعت 12 تا یک بامداد به اوج خود رسید، در مجموع بیش از 118,300 توییت را به خود اختصاص داده است (از ساعت هشت صبح سی‌ام تا 12 ظهر سی‌ویکم خرداد 97).

موجی قابل توجه که 27,900 کاربر در آن مشارکت داشته و مجموعا 75,400 لایک از توییتریست‌ها دریافت کرده است.

نمودار انتشار محتوا و خلاصه آمار را در شکل زیر می‌بینید:

برخی توییت‌های پرطرفدار موج بازی ایران اسپانیا در توییتر

توییت‌های منتشر شده پیش از شروع بازی را می‌توان مخلوطی از توییت‌های با رنگ و بوی طنز یا امید دانست. البته گروهی هم آبرومندانه باختن را آرزو می‌کردند و معتقد بودند تیم ملی در برابر اسپانیا شانس چندانی نخواهد داشت. به هر حال، بعد از پایان بازی، توییت‌ها در چند موضوع خاص بیشتر از سایر موضوعات مطرح شد.

از محبوب‌ترین توییت‌های موج توییتری بازی ایران و اسپانیا توییت سیامک انصاری، بازیگر معروف سینما و تلویزیون، است. وی در توییت خود که لحظاتی پس از اتمام بازی منتشر شد، به تحسین عملکرد تیم ملی پرداخت:

توییت‌های متنوعی هم درباره عملکرد تیم ملی، از لایی تماشایی وحید امیری به پیکه و پرتاب اوت عجیب میلاد محمدی، تا بازی بسته و دفاعی تیم ملی در توییتر منتشر شد. هر چند به نظر می‌رسد دفاع متمرکز تیم ملی بیشتر از کاربران فارسی زبان، توجه خارجی‌ها را به خود جلب کرده است:

اگر چه درخشش خارق العاده بازیکنان تیم ملی در مقابل قهرمان جهان مورد تحسین کاربران متعدد توییتری قرار گرفت، موضوعات دیگری چون حضور بانوان در ورزشگاه آزادی برای تماشای دیدار نیز از موضوعات داغ توییتر در ساعات بعد از بازی بوده است.

مهدی مهدوی‌کیا، بازیکن سابق تیم ملی که در ماه‌های اخیر به جمع کاربران توییتر پیوسته، به بازیکنان و هواداران تیم ملی خسته نباشید گفته و از جو خوب استادیوم توییت کرد:

بازی شب گذشته همچنین امید به بازی خوب مقابل پرتغال و صعود به دور بعد را بیشتر کرده و برخی از توییت‌های با محتوای امیدبخش، مورد توجه کاربران توییتر قرار می‌گیرند:​​

بازی بعد برای تیم ملی سرنوشت ساز خواهد بود. دیداری که در صورت پیروزی، بلیط حضور ایران در دور بعد جام جهانی خواهد بود.

ما هم در کنار کاربران ایرانی توییتر برای تیم ملی کشورمان آرزوی موفقیت داریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس